Dierentolk gesprek

Dierentolkgesprek



Na lang dubben, hier uiteindelijk een artikel over het telepathisch contact met dieren, ook wel een dierentolk gesprek genoemd. Ik doe dit al jaren maar heb er nooit veel ruchtbaarheid aan gegeven. Waarom niet? Nou, dit is toch maar een vage materie en stel je voor dat mensen je een zweefteef gaan vinden….
Want een beetje zweverig is het natuurlijk wel en ik ben nogal een nuchtere noorderling, dus hoe ga ik verantwoorden dat ik me met dit soort zaken bezig hou? In de loop van de tijd is dit zo’n belangrijk onderdeel van mijn werk als diertherapeut geworden dat ik daar toch meer over wil vertellen. Ik maak elke week veel mooie dingen mee, doordat ik me op energetische wijze verbind met het dier. De dieren hebben ons zoveel te vertellen en te leren! Ze willen graag gehoord worden.

Voorgescheidenis

Voordat ik met de opleiding natuurgeneeskunde begon bij de Silverlinde in Breda, had ik al veel verschillende cursussen op het gebied van telepathisch communiceren met dieren gevolgd. Ik ben na deze verschillende cursussen heel veel gaan oefenen en heb daardoor steeds meer zelfvertrouwen opgebouwd. Ik was hier in het begin namelijk best sceptisch over. Het leek me prachtig om met dieren te kunnen praten maar eerlijk gezegd had ik wel behoorlijke twijfels. In de loop van de tijd kreeg ik echter constant bevestigingen. Ik oefende met dieren die ik totaal niet kende en tot mijn grote verbazing kwamen er steeds allerlei feiten naar boven die ik niet had kunnen weten maar die door de eigenaren bevestigd werden. Zo ben ik langzaam aan steeds enthousiaster geworden over dit bijzondere fenomeen. En ik blijf me ontwikkelen op dit gebied.

Hoe werk ik?



Ik werk altijd op afstand met behulp van een foto. Ik heb ook geleerd hoe ik bij het dier zelf energetisch contact kan maken, maar voor mij werkt het via een foto het beste omdat ik niet afgeleid wordt en ik me dus goed kan concentreren op het dier. Ik krijg de informatie door in beelden, gevoelens en in woorden. Ik maak contact met het dier en vervolgens gaat de energie stromen en ga ik alles opschrijven wat er in mij opkomt. Ik heb vaak het gevoel dat ik aan het notuleren ben. Daarbij kunnen er ook heftige emoties of fysieke pijnen naar boven komen, maar ik voel wel heel duidelijk dat ze niet van mij zijn. Dit is dan ook het belangrijkste bij het dierentolk gesprek. Wat is van mij en wat is van het dier. Inmiddels voel ik dat steeds duidelijker maar toen ik net begon was dat echt het moeilijkste. Wanneer ga je zelf de informatie invullen met je fantasie en wanneer vang je iets op. Dit blijft dan ook iets wat je moet blijven trainen.

Op dit moment doe ik bij alle eerste natuurgeneeskundige consulten een dierentolk gesprek. Dit geeft namelijk een hele mooie aanvulling. Het geeft mij een beeld wie het dier is en hoe hij/zij tegen het probleem aankijkt. Het dierentolk gesprek geeft heel vaak de kern van het probleem weer.

Praktijkvoorbeelden:

Ik kwam een tijd geleden bij een paard met veel fysieke klachten, daarnaast was hij wat mat, erg stijf en er was sprake van weinig enthousiasme tijdens het werk. Toen ik contact maakte met dit mooie en stoere paard, was dit wat ik doorkreeg: “Hij is een lief paard en is daarnaast heel slim en sensitief. Kan zijn grenzen goed aangeven. Heeft aan 1 blik genoeg om mensen in te schatten. Heeft een stevig karakter. Geeft aan dat hij het belangrijk vind om de situatie te accepteren zoals die is. Voelt zich wel wat moe, zwaar, de lichtheid is weg. Vind het op dit moment minder leuk om dingen te doen waarbij hij veel moet nadenken of er te veel aan hem wordt getrokken. Hij geeft met nadruk te kennen dat hij niet zo’n behoefte voelt om zich nog verder te ontwikkelen of te veel buiten zijn comfort zone te moeten treden. Hij kent zijn taak en zijn kracht, namelijk stabiliteit creĆ«ren voor de andere paarden en mensen”.

Het mooie bij dit paard was dat de eigenaresse direct dit verhaal herkende en kon plaatsen. Het paard kreeg namelijk vaak klachten als hij weer mee moest naar evenementen, hij vond dit ook spannend. Op het moment dat de eigenaresse duidelijk tegen haar paard te kennen gaf dat hij dit niet meer hoefde te ontwikkelen, niet meer mee hoefde naar evenementen en meer vrijheid zou krijgen, verdwenen alle fysieke problemen en werd hij weer enthousiast en open in het contact.

Een ander voorbeeld van een jong hondje was ook mooi. Dit hondje was net gecastreerd en na de castratie was hij veel zand en allerlei andere dingen aan het eten tijdens alle uitlaat rondes. Zowel de eigenaresse als ik dachten aan spijsverteringsklachten, maar voordat we daar op in gingen zetten wilde ik eerst een dierentolk gesprek doen. Het hondje gaf aan dat hij zich erg onzeker voelde na de castratie. Hij miste de hormonen die hem kracht en stoerheid gaven en de andere honden reageerde na de castratie anders op hem. Hij gaf aan dat hij constant bezig was met dingen eten en zoeken, omdat hij zich zo onzeker voelde en zichzelf probeerde af te leiden. Dit was heel nuttige informatie. De eigenaresse is hier mee aan de slag gegaan en heeft het hondje iets meer begeleiding gegeven en samen met het geven van bachbloesems om het zelfvertrouwen op te bouwen, behoorde dit gedrag tot het verleden.


Tot slot nog een voorbeeld van een paard. Dit prachtige, gevoelige paard had een vrij traumatische start gehad, waardoor het slecht in een kudde kon staan en erg onzeker was geworden. De eigenaresse wilde dit paard inscharen in een kudde, maar dit leverde veel problemen op. Het paard gaf zelf de oplossing. Ze gaf aan dat zij heel veel behoefte had aan overzicht. Een op een ging het goed maar zodra er meer paarden bij waren, raakte ze het overzicht kwijt en raakte ze in paniek. Dit gaf ons handvatten hoe het probleem op te lossen. We hebben haar met alle paarden uitgebreid kennis laten maken door steeds een paard gedurende een tijdje bij haar in de wei te zetten. Pas toen ze met alle paarden een tijdje in de wei had gestaan, werden de paarden bij elkaar gezet en dit ging goed. Heel fijn voor het paard en de eigenaar. Natuurlijk was individuele ondersteuning met middelen ook heel erg nodig om meer zelfvertrouwen op te bauwen.
Kortom een dierentolk gesprek geeft in haast alle gevallen een hele goede oplossing voor tal van problemen, zowel fysiek als mentaal/emotioneel. Het blijft voor mij dan ook een essentieel onderdeel van een natuurgeneeskundig consult. Ik doe ook losse dierentolk gesprekken wat vaak ook al veel bijzondere informatie oplevert. De dieren willen vaak heel graag vertellen wat hun dwars zit en hoe wij ze beter kunnen ondersteunen. Ze weten vaak precies wat er speelt bij de eigenaar en hebben hun eigen visie en gevoel over tal van zaken. Ze hebben een eigen wijsheid die heel waardevol is en waar wij vaak heel veel van kunnen leren!

Wil je een dierentolkgesprek aanvragen?
Mail een foto van je dier naar: info@vitality4animals.nl
Ik ga via een foto contact met je dier leggen en stel alle vragen waar je antwoord op wilt hebben. Vervolgens krijg je een verslag van het gesprek via de mail toegestuurd.



Reacties